פתחו את השנה: רשות המסים במבצע אכיפה ענק

שלום בידרמן No Comments on פתחו את השנה: רשות המסים במבצע אכיפה ענק
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת 2014 וכחלק מהמאבק הכולל בהעלמות מס ובהון השחור, הוחלט ברשות המסים על חיזוק פעילויות הביקורת והאכיפה שבמסגרתן, בכל מבצע שטח יתוגברו צוותי הביקורת בעשרות עובדים נוספים מיחידות ברחבי הארץ, במטרה להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כך היה גם המצב במבצע הראשון לשנה שנוהל השבוע על ידי שלמה אוחיון, פקיד שומה באר שבע, והתמקד בערים ראשון לציון ובאר שבע שתחת תחום שיפוטו ונראה שההרתעה המוגברת אכן פעלה; בשני מקרים ניסו נבדקים להימלט: במקרה אחד קבלן שיפוצים מראשון לציון נצפה בעודו עובד באתר בנייה בשכונת נחלת יהודה שבעיר ונמלט כאשר הזדהו החוקרים בפניו. זמן קצר לאחר מכן הוא נתפס והמשך הטיפול בו הועבר למחלקת החקירות של מס הכנסה. במקרה אחר, נמלטו מוכרי בגדים מדוכניהם שבשוק הבדואי שבבאר שבע ובסיועו של צוות ממע"מ באר שבע, עוקלו הן הסחורה שלהם והן הרכבים בהם היא הובאה, עד להחלטת הטיפול הפלילי והשומתי.

במסגרת המבצע נבדקו לא רק עסקים, אלא גם יחידים הנהנים מהטבות מס; כך, תושבת באר-שבע שהצהירה באמצעות מעסיקה כי היא גרה בעיר דימונה, קיבלה זיכוי ממס בגין כך בשווי של כ-150,000 ש"ח. במשרד פקיד השומה באר שבע עלה חשד לניצול הנחת תושב שלא כדין וביום המבצע, חוקרי פקיד שומה חקירות ירושלים תשאלו את שכניה, ביקרו בעירייה וגם חקרו את העובדת עצמה אשר לבסוף, הודתה כי היא אינה מתגוררת בדימונה ושניצלה שלא כדין את הזיכוי בגין תושבות בישוב מזכה משנת 2008 עד היום, אף על פי שאינה זכאית לכך והיא תטופל במישור הפלילי והאזרחי-שומתי.

בסך הכל הופתעו הבודקים לטובה מרמת השמירה על החוק בערים שנבדקו: בראשל"צ 92% מתוך כ-180 בעלי העסקים שנבדקו רשמו את הכנסותיהם כחוק ובבאר שבע, 88% מתוך 145 העסקים שנבדקו.



0 תגובות